Til hovedinnhold

Service og beredskap

En riktig serviceavtale tilpasset din bedrifts behov, skaper forutsigbarhet og trygghet når det kommer til sikring, og bidrar til en lønnsom, økonomisk og lovmessig korrekt drift. I tillegg øker det produktets levetid og du slipper unødvendig og uforutsett driftsstans. Alt dette kan vi bistå med slik at dere kan fokusere på deres kjernevirksomhet.


Vi tilbyr våre kunder trygghet gjennom å være en rådgiver og partner gjennom hele leveransen og brukstiden på elektriske installasjoner.


Gjerdelinjer er utsatt for slitasje, ekstremvær, skader og hærverk, og vi tilbyr derfor også gjerdeinspeksjon med umiddelbar reparasjon av mindre skader og dokumentasjon av utbedringsbehov.


Se våre serviceavtaler




Tilpassede avtaler skaper trygghet og forutsigbarhet
Garda Sikring tilbyr service og vedlikeholdstjenester til alle våre sikkerhetsløsninger, og avtalen skreddersyr vi etter dine konkrete behov. Med en serviceavtale fra oss er du garantert full overholdelse av lovkrav i henhold til vedlikehold av motoriserte enheter, og at sikkerhetsløsningene dine fortsetter å fungere feilfritt med lang levetid – bærekraftig og lønnsomt.

Landsdekkende service – rask og effektiv bistand
Alle serviceoppdrag utføres av våre erfarne montører og teknikere, totalt har vi med Windsor over 75 serviceteknikere fordelt over hele landet. Med viktige reservedeler lett tilgjengelig på våre lokasjoner og i våre servicebiler, betjener vi raskt våre kunder. Dette øker ikke bare sikkerheten din; det sparer deg også for unødvendige utgifter.

Én servicepartner for alle sikringsløsninger
Med Windsor Door og Portservice som en del av Garda Sikring, kan vi tilby en samlet serviceavtale for kunder med både industriporter og områdesikring. Dette gir bl.a. enklere administrasjon, kommunikasjon og mer effektiv drift for våre kunder.

Rådgivning og kompetanse
Som en stor aktør med lang erfaring i bransjen, har vi gjennom avtaler med våre leverandører direkte tilgang til spesialister og kompetent rådgivning, noe som gagner din bedriftssikkerhet og drift. I tillegg har vi et eget kompetanse- og kursprogram for alle våre rådgivere og serviceteknikere.

GSS – vår digitale løsning gir sikkerhet og kontroll
Garda SmartService (GSS) er en enhet for styring av porter og bommer, og har funksjoner som GSM-key, årsur, sanntidsvisning av portstatus og driftslogg og gir driftskritiske varsler og alarmer via SMS. Med GSS vil servicekostnader/nedetid kunne reduseres betraktelig gjennom mulighet for fjerndiagnostikk. Les mer om GSS

 

Har porten/bommen din utfordringer i vinterkulda?

Kulde, snø, is og skiftende væreforhold er utfordrende for driften av automatiserte produkter. Opplever du ustabil drift eller ønsker å være i forkant? Vi kommer gjerne og tar en ekstra sjekk av porter, bommer etc. for å unngå unødvendig driftsstans nå i vinter.

Kartlegging av risikoprofil gir riktig serviceavtale

Hver virksomhet er unik, og har ulike sikkerhetsbehov. Vi starter derfor alle service-samtaler med en grundig vurdering av behov og risiko. I denne analysen identifiserer vi kritiske faktorer for selskapet, samt krav til sertifiseringer og bransjestandarder.

Analysen danner grunnlaget for sikkerhetsbehovene tilpasset din bedrift, og er fundamentet for serviceavtalen vi anbefaler.

Våre serviceavtaler

I våre serviceavtaler inngår en grundig gjennomgang av alt elektrisk utstyr samt alle funksjonelle deler som tannhjul, klemlister, fjærer, med mer. Service inkluderer smøring, justering, skifte av batterier og generelt vedlikehold. Eventuelle reperasjonskostnader kommer i tillegg. Vi garanterer at vi utfører service som etterlever gjeldene forskrifter, og at produktet er i forskriftsmessig stand. Etter service får du som kunde en fullstendig rapport som beskriver hva som eventuelt bør skiftes eller endres.

Les mer om våre 3 serviceavtaler:

BASIS Industriport

 

Grunnavtale med årlig service

Basis Industriport, en videreføring av Windsor Door og Portservice sin eksisterende serviceavtale, omfatter både service, vedlikehold og reparasjoner av skader og slitasje. Intervallene for servicebesøk avtales individuelt.

Passer for deg med leddheiseport, rulleport, hurtigport etc, som setter trygghet høyt, men som ikke har virksomhetskritiske installasjoner. Du har fokus på å følge lovkrav, sikker drift og ser viktigheten av fast periodisk vedlikehold for å forlenge produktenes levetid.

Avtalen inkluderer:

  • Årlig service – antall etter avtale
  • Reparasjoner etter avtale
  • Prioritet ved utrykning
  • Fast timepris
  • Rabattert pris på lagerførte deler
  • Dokumentasjon

BASIS

 

Grunnavtale med årlig service

Basis er en serviceavtale som omfatter både service, vedlikehold og reparasjoner av skader og slitasje. Intervallene for servicebesøk avtales individuelt.

Passer for deg som setter trygghet høyt, men som ikke har virksomhetskritiske installasjoner. Du har fokus på å følge lovkrav, sikker drift og ser viktigheten av fast periodisk vedlikehold for å forlenge produktenes levetid.

Avtalen inkluderer:

  • Service 2 ganger årlig
  • Reparasjoner innenfor normal arbeidstid på hverdager etter avtale
  • Responstid 3 dager eller ved ledig kapasitet
  • Fast timepris
  • Rabattert pris på lagerførte deler
  • Dokumentasjon

Service 8

 

Beredskapsløsning – 8 timer

Med Service 8 tilbyr vi en beredskapsløsning som sikrer deres virksomhets krav til påbegynt serviceoppdrag innen 8 timer innenfor normal arbeidstid. Avtalen kan tilpasses individuelt etter deres behov og imøtekommer forskriftene i Maskindirektivet.

Passer for bedrifter og virksomheter som krever rask respons, senest neste virkedag, ved tekniske problemer eller driftsstans.

Avtalen inkluderer:

  • Telefonsupport innenfor åpningstider
  • Service 2 ganger årlig
  • Feilsøking og reparasjon påbegynt innen 8 timer innenfor normal åpningstid
  • Fast timepris
  • Rabattert pris på lagerførte deler
  • Dokumentasjon

* Ved lang avstand mellom kunden og Garda Sikrings nærmeste lokasjon, vil beredskapstider bli revidert.

Døgnservice 24/7

 

Support og tilgang på teknikere 24/7

Garda Sikring leverer beredskapsløsninger, der du er garantert at du imøtekommer de sertifiseringskrav virksomheten er underlagt, med support og tilgang på sertifiserte teknikere 24/7.

Dette er avtalen som passer for virksomheter som er pålagt høye sikkerhetskrav og med krav om service og support 24/7 ved tekniske problemer eller driftsstans.

Avtalen inkluderer:

  • Telefonsupport 24/7
  • Service 2 ganger årlig
  • Feilsøking og reparasjon påbegynt innen 8 timer døgnet rundt
  • Fast timepris
  • Dokumentasjon
  • Rabattert pris på lagerførte deler

* Ved lang avstand mellom kunden og Garda Sikrings nærmeste lokasjon, vil beredskapstider bli revidert.

Gjerdeinspeksjon

Mange virksomheter er underlagt krav om sertifiseringer og om å kunne dokumentere sikring mot uønsket adgang. Med en avtale om gjerdeinspeksjon vil du motta detaljert dokumentasjon – skreddersydd etter dine behov. Denne dokumentasjonen vil kunne benyttes til ISO-sertifisering og kontroll.

En avtale om gjerdeinspeksjon inkluderer:
• Kartlegging av gjerdets tilstand
• Gjennomgang av vegetasjon og behov for vegetasjonsrydding langs gjerdelinjen
• Bildedokumentasjon med GPS-koordinater

Når vi utfører inspeksjonen, kan vi samtidig utbedre eventuelle skader. Våre dyktige gjerdeinspektører har alltid reservedeler i bilen.

Midlertidig sikring

Hvis det oppstår et problem som gjør at din faste installasjon ikke kommer raskt opp og går igjen, tilbyr vi ulike sikkerhetsløsninger som kan leveres for midlertidig sikring av dine områder. Dette inkluderer flyttbare skyvegrinder, foldeporter, bommer, rotasjonsgrinder, kjøretøysperrer og flyttbare gjerder.

 

Spar tid og penger med GSS

Garda SmartService (GSS) er et svært nyttig verktøy for alle som er involvert i drift og innkjøp av f.eks. kjøreporter, bommer og pullerter. Dette er en skybasert løsning som gir full kontroll uansett hvor man befinner seg, og servicekostnader/nedetid vil kunne reduseres betraktelig gjennom mulighet for fjerndiagnostikk.

GSS gjør det mulig å brukerinnstille og overvåke dine elektriske installasjoner online. Med denne installert har administrator full kontroll over elektroniske følere, tilgang, status og live-tilstand på porten/bommen, samt at man kan få tilbakemeldinger og SMS-alarmer hvis ønskelig. Alt styres med en bruker fra vår sky-tjeneste.

Via telefonsupport kan vi raskt gi en fjerndiagnostikk. Dette reduserer behovet for unødvendig servicebesøk, eller vi kan sette porten raskere igang igjen da vi vet hva feilen er allerede før vi kommer.

Snakk med en rådgiver eller be om tilbud

Kontakt oss for en uforpliktende prat rundt dine servicebehov, så finner vi den løsningen som passer best. Ring oss gjerne på tlf. 40 00 21 01 eller benytt skjemaet.