Til hovedinnhold

Fakturainformasjon

 

Her finner du informasjon om hvordan du sender og merker fakturaer som skal til
Garda Sikring AS, org.nr. 936 659 128. Denne informasjonen gjelder også for Windsor Door og Portservice Oslo og Akershus, som nå er fusjonert inn i Garda Sikring med samme org. nr.

Ved henvendelser som omhandler faktura til Garda Sikring, ta kontakt med vår regnskapsavdeling på supplier@gardasikring.no

Telefon:
+47 40 00 21 01

E-post faktura:
936659128@invoice.bdo.no

Spørsmål vedr. faktura/purring:
supplier@gardasikring.no

Alle fakturaer som sendes til Garda Sikring AS, må alltid inneholde følgende informasjon:

a) Faktura må være maskinelt stilet til Garda Sikring AS
b) Minimum ett av følgende må oppgis på fakturaen, enten i «Deres referanse» eller «Att.» i adressefeltet. Dette for å sikre rask håndtering.

  1. Innkjøpsnummer
  2. Prosjektnummer
  3. Ressursnummer

Mangler dere nødvendig informasjon, ta kontakt med den du mottok bestilling av.
Ved samlefaktura basert på uttak, eksempelvis forbruksmateriell, skal hvert uttak dokumenteres iht. kravene ovenfor. Dersom det faktureres for tjenester, skal det tydelig fremkomme hvilke datoer tjenestene er utført, i tillegg til at timelister skal legges ved som vedlegg til faktura i samme fil.

Videre for å bli akseptert som gyldig mottak, må en faktura tilfredsstille alle formkrav i tråd med forskrift om bokføring (lovdata.no) og merverdiavgiftsloven. Fakturaer som ikke tilfredsstiller formkrav for faktura, vil ikke bli akseptert. Se: formkrav for faktura – salgsdokument (altinn.no).

1. EHF-faktura

Vi er ELMA-registrert for mottak av elektroniske fakturaer i standardformatet EHF (Elektronisk Handelsformat)

2. E-postmottak av fakturaer

Dersom dere ikke har anledning til å sende oss fakturaer i EHF-formatet ber vi om at alle fakturaer/kreditnotaer sendes per e-post. Ugyldige formater blir ikke behandlet på leverandørens risiko.

Fakturamailadresse: 936659128@invoice.bdo.no

Tekniske krav til e-post faktura:
Skanning-systemet må kunne finne disse feltene i dokumentet:

– Dokumenttype – faktura eller kreditnota
– Fakturanummer / Kreditnotanummer
– Dato
– Forfallsdato eller betalingsbetingelser
– Avsenderens firmanavn og fullstendige adresse
– Avsenderens MVA-nr.
– Mottakerens firmanavn og fullstendige adresse
– Nettobeløp, momsbeløp og bruttobeløp
– Betalingsmåte – IBAN + Swift, eller kontonummer

Viktig! Betalinger satt opp for betalingstjeneste kan ikke håndteres i skanning systemet

Ved avvik vil faktura ikke bli behandlet. Innsender vil motta e-post med bekreftelse på om faktura er akseptert eller ikke (gjelder kun ved utsendelse til ovennevnte faktura-emailadresse).

NB: Purring, inkassovarsel, kontoutdrag og lignende må sendes til supplier@gardasikring.no

3. Papirfaktura 

Hvis du mot formodning fortsatt utsteder papirfaktura, skal det sendes til de respektive kontaktpersoner i selskapet
Ordrebekreftelser, rekvisisjoner, kontrakter, reklame, vareleveranser etc. skal sendes til vår forretnings-/leverings-/e-postadresser til de respektive kontaktpersoner i selskapet.

Våre standard betalingsbetingelser er 45 dager netto, dersom ikke annet er avtalt skriftlig. Kredittid løper fra gyldig mottak av faktura. Ved innsendelse per e-post, les punkt 2.2 ift. begrensninger ved fakturamottak.

For å sikre god fakturabehandling og rettidig betaling, setter vi pris på at faktureringsrutinene overholdes.
Har dere spørsmål knyttet til dette, vennligst ta kontakt via supplier@gardasikring.no

Her kan du laste ned våre standard leverandørbetingelser:

Standard Leverandørbetingelser 

Standard Leverandørbetingelser Engelsk